Епіграф:
Всё то, чего коснётся человек,
Приобретает нечто человечье
Вот этот дом,
нам прослуживший век,
Почти умеет пользоваться речью.
С.Я. Маршак
(Тихо грає музика)
informo (навчаю, формую, міркую)
Учитель звертає увагу на дошку, на епіграф до уроку, на завдання уроку, на ТИП УРОКУ : Урок-екзотичні МАНДРИ.
Учитель рекомендує пройти інструктаж з ОБЖ… перед … незвичайною для більшості учасників … поїздкою,
Учні визначилися за ролями, мають кожний своє завдання.
Об’єднавшись у групи, учні займають визначені місця у… «поїзді».
(Музика змінюється в залежності від транспорту, місця, де перебуваємо, країни, де виготовляють комп’ютери, ті чи інші його частини)
Після того, як будуть розглянуті та представлені загальні групи пристроїв, «пересідаємо у авто й рухаємось далі» (Музика змінюється).
Навчаючи — учусь («Кожен учить кожного»). Учні мають можливість узяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Вони знайомляться із загальною картиною понять і фактів, що їх необхідно вивчити на уроці, звісно, виникають певні запитання, підвищуєтьсяінтерес до навчання.
1 група учнів <> 1 стіл <> Пристрої введення інформації <><>
розповідь із демонстрацією
Учні діляться своїми фактами, а також самі отримують інформацію від інших. Протягом відведеного часу треба забезпечити спілкування кожного учня з максимальною кількістю інших для отримання якомога повної інформації.
2 група учнів <> 2 стіл <> Пристрої виведення інформації <><>
Перегляд демо-слайдів, відеофільму
3 група учнів <> 3 стіл <> Пристрої для обробки інформації<><>
Таблиці, схеми, демо-презентація
Таблиця 2.1 с.39 за підручником
4 група учнів <> 4 стіл <> Пристрої для запам’ятовування інформації <><>
Демо-презентація
Під час подорожі учні «залишають спогади» у вигляді різноманітних «повідомлень» (учні отримують завдання: відтворити отриману інформацію, дати характеристику тому чи іншому пристрою ПК):
Передати те, що вони побачили «на одній із станцій»:
Листом, розповіддю-переказом - письмово (текстове повідомлення),
малюнком, фото (графічне повідомлення),
розповіддю, переказом того, що побачили (звукове повідомлення)
ребуси, кросворди (спеціальне позначення)
жестами (умовними сигналами)
малюнками з підписами, переказ з жестами (комбіновані повідомлення).
Система знань, умінь і нашого досвіду дає нам змогу свідомо здійснювати свою інформаційну діяльність.
Кожен з нас сьогодні зміг це зробити:
Кожен з нас має вже певний рівень інформаційної культури, і після цього уроку він значно підвищився.