Тема квесту:
"Від фантастики до дійсності"
Мета квесту:
підвищити навички учнів роботи з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережею Інтернет тощо;
підвищити знання всіх учасників про безпечний Інтернет;
сприяти розвитку ІТ-компетентності учасників навчально-виховного процесу.
Завдання 1
Багато фантастичних творів “пророкувало” чимало винаходів, які на час написання твору були лише вигадкою: килим-літак на літак, чоботи-скороходи на автомобіль, казкова піч на електронну хлібопіч
і т.д.
Фантастика це особливий, своєрідний жанр літератури, який спонукає людей замислюватися над життям, його перспективами, реаліями і цілями. Існує багато різних жанрів фантастики.
Чогось всі думають, що у фантастиці все відразу про космос, що герої шукають щастя в далеких зірок. Ні, ось воно щастя, близьке як ніколи, на блакитній планеті Земля, бери і користуйся!
Ось, наприклад, один великий онлайн-магазин оголосив, що зараз випробовується технологія створення піци з пасти за допомогою 3D-принтера.
Яка назва цього магазину? (1 бал)
Посилання на ресурс, де говориться про цю фантастичну новину. (1 бал)
Посилання на відео про роботу 3D-принтера. (2 бала)
Що використовують у якості сировини у харчовому принтері? (1 бал)
Пофантазуйте та напишіть, у яких сферах можна буде використати 3D-принтер? (по 1 балу за кожну обгрунтовану відповідь)
Завдання 2
Наукова фантастика активізувалась у другій половині ХХ ст. Вона описує все чітко, фізично і логічно, без надприродного. Попереду тільки космос, який треба покорити всіма розумними, науковими
засобами. От-такий от він світ НФ — матеріальний, хоч і фантастичний! Треба сказати, що є ще радикальніший напрямок НФ, так звана тверда наукова фантастика — тут навіть на надсвітових швидкостях
не літають і гіперпростору нема, все по законах фізики — такий собі реалізм у фантастиці.
У майбутньому не потрібні будуть навіть, як здається на перший погляд, легкі та зручні ноутбуки, планшети, смартфони. Наш комп'ютер буде віртуальним. Чи може вже є?
Нещодавно інженери однієї компанії створили пристрій додаткової реальності, який може добавити віртуальні об'єкти в реальний світ. Прицьому, з такими віртуальними об'єктами можна повноцінно
взаємодіяти.
Знайдіть назву пристрою, який наближає нас до віртуального комп'ютера та вже випущений у виробництво. (2 бала)
Посилання на ресурс, який розповідає про цей пристрій. (1 бал)
Посилання на відео, на якому можна побачити пристрій у дії. (2 бала)
Як називається компанія, яка створила такий пристрій? (1 бал)
Яка попередня ціна такого пристрою? (1 бал)
Яку користь може принести такий пристрій? (по 1 балу за кожну відповідь)
Яку шкоду несе використання подібного пристрою? (по 1 балу за кожну відповідь)
Завдання 3
Якби розробники перших
комп'ютерів, мереж і мережевих протоколів могли зазирнути в майбутнє, то, цілком ймовірно, проблем з захищеністю інформації сьогодні було б менше. Спочатку комп'ютери займали цілі будівлі,
коштували дорого і були доступні тільки великим державним і приватним компаніям. З часом виникла необхідність обмінюватися інформацією - так з'явилися перші мережі. У той час комп'ютери були
закритими системами і управлялися серйозними, захопленими своєю справою людьми в білих халатах, тому тоді ніхто не думав про хуліганство і руйнування.
На жаль, історія замовчує про багатьох фактах, пов'язаних із зародженням комп'ютерного шкідництва, але дещо все-таки дійшло до наших днів. Грудень 1949 року можна вважати початком виникнення
комп'ютерних вірусів. Саме тоді в Ілінойському університеті Джон фон Нейман читав серію лекцій «Теорія і організація складних автоматів», яка і лягла в основу теорії самовідтворюваних
автоматів.
Ви вже зрозуміли, що мова піде про комп’ютерні віруси.
Для впевненості у тому, що ви відповідаєте правильно на запитання, пропонуємо розгадати кросворд.
За кожну правильну відповідь та посилання на ресурс ви отримаєте по 1 балу.
Назвіть п'ять ознак зараження комп'ютера (5 балів)
Назвіть п'ять дій, які захищатимуть ваш комп'ютер від вірусів (5 балів)
Завдання 4
Для розв’язку наступного завдання пропонуємо переглянути цікаве відео.
Сьогодні подібними іграшками не здивуєш навіть малюка. З розвитком технології люди все частіше бачили в механічних істотах щось більше, ніж просто іграшки. Література відобразила страхи людства,
що люди можуть бути замінені своїми власними творіннями.
Ідея штучних істот вперше згадується в старогрецькому міфі про Кадма, який, убивши дракона, розкидав його зуби по землі і заорав їх, із зубів виросли солдати, та в іншому старогрецькому міфі про
Пігмаліона, який вдихнув життя в створену ним статую, Галатею. Також в міфі про Гефеста розповідається, як він створив собі різних слуг. Староєврейський міф розповідає про Голема, який був
оживлений кабалістичною магією.
Схожий міф розповідається в скандинавському епосі Молодша Едда. Там розповідається про глиняного гіганта Місткалфе, створеного тролем Рунгнером для сутички з Тором, богом грому.
Хто із відомих письменників вперше використав термін «Робот»? (1 бал)
У якому творі? (1 бал)
Посилання на ресурс, який про це розповідає. (1 бал)
Хто зробив перше креслення людиноподібного робота? (1 бал)
Посилання на ресурс, який про це розповідає. (1 бал)
Коли вперше було створено першого працюючого робота-андроїда? (1 бал)
Посилання на ресурс, який про це розповідає. (1 бал)
Посилання на зображення сучасного робота (1 бал)
Посилання на відео про роботу сучасного робота (1 бал)
Назвіть 3 твори та їх авторів (з посиланнями на ресурс), де зустрічаються роботи (3 бала)
Пофантазуйте: які вони, роботи майбутнього? (3 бала)
Завдання 5
Щорічно вченими і дослідниками розробляються і застосовуються нові технології і відкриття. Однак не завжди вони несуть практичну користь людству, у всякому разі, найближчим часом. Але є дійсно знакові відкриття в науці і техніці, які відбулися вже в нинішньому столітті, тобто, починаючи з 2000-го року і по сей день. Подібні відкриття, представлені у різних хіт-парадах, які не тільки знакові, але й спричинили серйозні зміни в життя більшості населення нашої планети або змінюють фундаментальні основи сучасної науки і техніки.
.
Назвіть 10 наукових розробок і відкриттів десятиріччя, які змінили світ (10 балів)
Посилання на ресурс, де представлено хід-парад відкриттів (1 бал)
Посилання на ресурс, який розповідає детальніше про одне із названих відкриттів (1 бал)
Посилання на відео про інше відкриття з вашої хіт-десятки (1 бал)
Пофантазуйте і напишіть яку фантастичну річ ви б хотіли перетворити у реальність? (2 бала)
http://spilnota-inf.edukit.mk.ua/veb-kvest/